אחד הדברים הקשים ביותר לכל עסק הוא נושא איתור הלקוחות.
יכול להיות לכם עסק או אתר מקצועי במיוחד, שמעוצב באופן יפהפה, בעלי המקצוע בחברה שלכם מקצועיים בתחומם אך בסופו של יום אין לקוחות והחברה פושטת את הרגל. לקוח חדש שמגיע , דורש מאיתנו מספר פגישות ושיחות עד שהוא מחליט להשקיע את כספו במוצר ובחברה שלנו. בעידן האינטרנט, גולשים הם סקפטיים. ההיצע הוא עצום וניתן לדלג ולשנות הרגלי קנייה בכל פעם מחדש. עם זאת, לקוחות קיימים של החברה , שמכירים כבר את המוצרים ואיכות השירות של החברה , יעדיפו לחזור ולקנות בחברה. לשם כל עלינו לנסות ולשמר את אותם לקוחות. שמירת קשר עם הלקוחות ויצירת אינטראקציה קבועה עמם – תבטיח לנו הגדלת מכירות ושמירה על הקיים.
שיטות לשמירה על קשר עם הלקוחות:
ניוזלטר – ניוזלטר הוא למעשה ידיעון שנשלח ללקוחות על ידי החברה. חוק הספאם הפך את חיי השיווק לקשים יותר, אך הוא מאפשר לנו לספק מידע ועדכונים למאגר הלקוחות הקבוע של החברה. מאגר לקוחות זה חייב לאשר לקבל את התכנים שלנו ועלינו לשמור את האישור הזה. ניוזלטרים צריכים להיות קצרים ולא להישלח לעתים קרובות מדי, אחרת יתפרשו כמציקים ויגרמו לאפקט ההפוך. ניוזלטר הוא כלי מצוין לשמירה על קשר עם לקוחות החברה, לעדכן אותם במבצעים וחדשות החברה ולתת להם טיפים והמלצות בתחום מומחיות החברה.
רשתות חברתיות – אם יש משהו שמסתמן כאלמנט משפיע ביותר בתחום הרשתות החברתיות – הרי שמדובר בנושא המלצות הגולשים. אנשים נוטים להקשיב לחבריהם בהמלצות על מוצרים ולרכוש בהתאם להמלצות אלו. בעידן בו רוב הציבור גולש ברשתות חברתיות , בדגש על הפייסבוק, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר מחוץ לעניינים. פתיחת דף בפייסבוק , פרופיל בטוויטר ופתיחת בלוג איכותי – תתן לכם את העבודה הטובה ביותר בשימור הלקוחות. כאן אתם נחשפים לגולשים בסביבה הפרטית שלהם. עליכם לצרף אותם לכרטיס העסקי שלכם ולייצר עבורם ערך מוסף. באמצעות דילים, הנחות וכרטיסי מועדון לקוחות תוכלו לייצר לעצמכם לקוחות פעילים ששומרים אתכם על קשר באופן שוטף.
טיפים חשובים:
אל תציקו ללקוחות שלכם – שווקו ברגישות. צרו ערך מוסף עבור הגולשים. תנו מידע מועיל, ספקו הנחות בלעדיות. היו פשוטים ואמינים. לקוחות הם חשדניים. ברגע שהם יחשדו שאתם פועלים באמצעים לא כשרים ומשווקים יותר מדי – איבדתם אותם. הוסיפו כפתור הוסף למועדפים באתר שלכם ובדפים שלכם. צרו מסלול ניווט באתר שלכם. הובילו את הגולשים והשאירו אותם זמן רב ככל האפשר באתר. לוו את הקמפיין בקידום בגוגל. צרו חשיפה ומודעות גבוהה למותג שלכם. אל תזלזלו בגולשים שלכם. הם יותר אינטליגנטיים ממה שאתם חושבים. השקיעו בהם ודאגו לייצר להם ערך מוסף – והם יחזירו לכם בהמלצות לחברים נוספים שלהם.
גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, עיצוב אתרים, עיצוב ממשקי GUI והקמת אתרים יעודיים.